8 Aralık 2015 Salı

BUSY BUSSSSYYYY…

TELVE Ekim-Aralik 2013



Oooooo…. 

Tamı tamına 3 ay olmuş yazmayalı… E işe başlayalı da 3 ay… 

Hayat normal düzenine girdi, sonunda turist modundan çıktım… Ama bizim komedi devam ediyor. 

Bi kere ilk hafta neredeyse ofisteki gençlerin hiçbirinin ne dediğini anlamadım, tek duydum “wuaa wuuuaaa wuuğğaaa” diye bir ses… Ay insan bi kelime dahi çekip çıkarmaz mı aradan. Hani “it is” falan… Yok anam…! Kulaklarımı beş açıyorum yine faydası yok… 

Hele bi tanesi var Harry Potter kılıklı, 3 ay geçti yeni anladım ki çıkan “oorrgg” sesi “morning”miş . Ben de diyorum kimse bi günaydın demiyo… 

Alışıyorum yavaştan yavaştan… Onlar da beni bu arada ya salak ya da kendini beğenmiş sanıyolar . Tabii buna benim de katkım yadsınamaz… 

Geçen gün tuvaletten dönüyorum, baktım bizim ofisin kapısının önünde bi Purolator paketi… 

Allah Allah! adam da bi kapıyı çalıp teslim etmemiş mi diye düşünüp aldım paketi elime, şirin şirin girdim içeri; sekretere “Purolatoooorrr” diye seslenerekten… 

Kadın patlattı kahkahayı tabii, meğerse o gidecek paketmiş . 

Ulen ne biliiim ben… 

'Salak' demedi de kibar Kanadalım, yine de 'yardımcı olmaya çalıştığın için teşekkürler' dedi. Ben bayrak kırmızı… 

İşe başladığımın 3. Haftası Müşteri Memnuniyeti Kokteyli yapmasınlar mı? 

100 küsur davetli… 

Kim kimdir? Ne konuşucam? Nasıl konuşucam? 

Neyse bir hafta önce davetlilerin listesi geldi fotograflarıyla birlikte, kim hangi şirkette herşeyi yazmışlar… 

E ben naaptım? Tabii aldım listeyi elime, LinkedIn’ den girdim Facebook’ tan çıktım… Gel gör ki geceye gittiğimizde, yüzleri hatırlıyorum, isimler ve detaylar nanay . 

Neyse bikaç kişi aklımda iyice yer etmişti… Bi kere OHL’in Vice President’ i geliyor, onunla hemen bi hockey muhabbeti kurarım diye planladım… Planladığım gibi de oldu… 

Ben şirkette ve ülkede yeni olduğumu söyleyince adam çok sevindi, göçmenlerin tecrübeli oldukları konularda çalışabilmesini hakikaten canı gönülden destekliyor. Benimle ilgili fasıl bitince ben sordum tabii… 

“Eeee siz Ontario Hockey League’de ne yapıyosunuz inşaat mühendisi olarak?” dedim… Hani oradan arena inşatlarına geçeriz falan derken kahkaha patladı…

Allah iyiliğini versin… OHL Ontario Hockey League değilmiş, İspanyol inşaat şirketiymiş iyi mi . ahahahahaaa… Yine bayrak kırmızı . 

E canım o gün de 29 Ekim :)) 

Türkiye’den olduğumu söyleyince Avrupa’yı da bilen ve hatta birkaç sene Dubai’ de çalışmış bir kadın yönetici Türkiye’ de inşaat piyasasında kadının yerini sordu. Allahtan inşaat sektörünü sordu… Ya maazallah çocuk gelinleri soruverseydi, ya tecavüzleri, cinayetleri sorsaydı… 

Şekerim ben sana ayak üstü nasıl anlatiiimm…? “Aslına bakarsanız burada da pek farklı değil, kadın ve inşaatçıysan şöyle bi adım geri çekilip de bakıyolar, aynı işte…” dedim. “Doğru” dedi… 

“Türkiye’ de kadınlar özgür de mi?” dedi. “Evet” dedim… Dubai’ de değillermiş ya… Hele Suudi Arabistan’ da araba bile kullanamıyolarmış… “Yaaa ne fena” dedim…

“Biz çok şükür laik bir cumhuriyetiz ve tam da bugün 90. yılını kutluyoruz” dedim… Kadehlerimizi Türkiye Cumhuriyetine ve kadınlarına kaldırdık . 

Bu arada Türkiye demişken, inşaat demişken daha çok yeni bir projeden bahsetmek istiyorum ve herkesi de bu projeyi incelemeye, duyurmaya ve yardım etmeye davet ediyorum.

Gezi gençleri var ya, hani şu herkesin ezberini bozan, hiçbirşeyle ilgilenmeyen bir gençlik var. Sağ gösterip sol vuran… İşte onlar Van’ da barınaksız kalan depremzedeler için harekete geçmişler, Van’da Mahalle Kuruyoruz! Sokaklardan birinin adı Kanada olsun mu? 

EED 

Not: Projeyle ilgileneler lütfen bana elvan.eryoner@gmail.com’ dan e-mail yoluyla ulaşsınlar. 

Guncel Not: (Aralik 8, 2015) Bu projeyle ilgili tek bir e-mail geldi :(( sonra da ben biraz yazmaya kustum sanirim. Bir sure sonra hem projeyi takip etmeyi hem de yazmayi biraktim... Yani Telve'ye yazmayi... Simdilerde cok israr ediyorlar yaz diye ama hala icimden gelmiyor... yani okuyan yoksa ne gerek var de mi?! Neyse du bakalim belli olmaz... belki barisirim yakinda :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder